Строительство

Побудуємо:


{{{Обери розділ:}}}
Будівництво [122]
Облаштування [170]
Ландшафт [229]
Як купити чи продати [87]
Документація [27]
Конструкції будинку [130]
Каналізація будинку [3]
Опалення будинку [37]
Стилі архітектури [13]
Проектування [12]
Ремонт будинку [17]
Планування ділянки [60]
Енергозбереження [55]
Дерево [69]
Будівельні матеріали [92]



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу
Ми рекомендуємо:

Головна » 2011 » Лютий » 26 » Денне світло в архітектурі Аалто
15:33
Денне світло в архітектурі Аалто


Суворий клімат Скандинавії обмежує можливості для застосування плоских дахів і рясного стрічкового скління. Аалто широко застосовує у якості пасток денного світла ліхтарі верхнього світла (зенітні ліхтарі) і вікна верхньобічного освітлення (клересторіі).


Суворий клімат Скандинавії обмежує можливості для застосування плоских дахів і рясного стрічкового скління. Аалто широко застосовує у якості пасток денного світла ліхтарі верхнього світла (зенітні ліхтарі) і вікна верхньобічного освітлення (клересторіі).

Найбільш яскраво це проявилося в спроектованих їм бібліотеках, де бажання отримати комфортну світлову середу і більш вільну досконалу форму призводить до створення зенітних ліхтарів-пасток денного світла, які є невід'ємною частиною веерообразной форми залів. Самі зали нагадують квітка, що розгортається до потоків світла.

Різна міра освітленості окремих фрагментів єдиного простору чітко розділяє його на зони. Світло стає формотворчим чинником.
Бібліотека в Рованіємі, розріз
Рис. 1. Бібліотека в Рованіємі, розріз. Верхня оболонка будівлі, що утворює пастки денного світла є органічною частиною форми будинку.

Можливо, окремі теоретики і засудили б таке порівняння, бо подібні метафори застосовувалися раніше до органічної архітектури Френка Ллойда Райта. Але таке порівняння зовсім не применшує достоїнств цієї форми, а радше - дозволяє зрозуміти її значущість. Адже при створенні художньої форми дуже важливо, щоб вона була не тільки естетичний і комфортною, але і вселяла б уявлення про спосіб досягнення цих якостей.
Бібліотека в Рованіємі, фрагмент інтер'єру
Рис. 2. Бібліотека в Рованіємі, фрагмент інтер'єру. Зенітний ліхтар, інтегрований з джерелами штучного світла. У вечірній час безтіньовий освітлення забезпечується джерелами штучного світла, а функції розсіювачів виконують стіни.

Зенітні ліхтарі у проектах Аалто не сприймаються як незалежна від інтер'єру форма. Криволінійна площину цих ліхтарів, що відбиває світло, стає, по-суті, і стелею.
Світлові пристрої в комунікаційних просторах
Рис. 3. Світлові пристрої в комунікаційних просторах.

Це видатний приклад формоутворювального впливу світла на форму. Тепер вже не зенітний ліхтар, а форма будівлі в цілому вловлює і розподіляє світло. Форма стає світловий. Інтеграція світла, простору і форми досягають найвищого рівня. Спробуйте прибрати тут прорізи - асиметричний зліпок просторів читальних залів буде здаватися композиційно дивним. Простір, форма і світло стають єдині.

Теги: Алвара Аалто, денне світло, зенітні ліхтарі, клересторіі


Категорія: Стилі архітектури | Переглядів: 389 | Додав: Serhiy | Теги: Алвара Аалто, денне світло, зенітні ліхтарі, клересторіі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]