Строительство
Побудуємо: | |||||||||||||||
{{{Обери розділ:}}}
|
Статистика |
Форма входу |
Ми рекомендуємо: |
Головна » 2011 Лютий 26 » Естетичні принципи Френка Ллойда Райта
15:38 Естетичні принципи Френка Ллойда Райта | ||
У Райт архітектор випередив художника в здатності сприйняття. Він працював один, сам складав креслення вікон з кольоровими скельцями, архітектурних деталей. У будинках Френка Ллойда Райта традиційні гладкі поверхні розрізані горизонтальними смугами у взаємосполучення з масивами обсягів: вертикальні витяжні каміни проходили крізь дах, створюючи усвідомлений контраст з горизонтальними площинами консольно опертих веранд і виступаючих навісів. Райт розрізав стіну і потім знову з'єднував її з беспрецендентной сміливістю уяви. Проведенню своїх ідей в життя Френку Ллойду Райту полегшувало обставина, що він спирався не тільки на досвід сучасної йому передовий архітектурної школи, а й мав можливість використовувати живі архітектурні традиції англосаксонських заміських будинків. Будинок Кунлі, вікно Рис. 1. Будинок Кунлі (Coonley House). Вікно. Наприклад, в 1902 році в Хайленд-парку, біля Чикаго, він побудував будинок Віллітса (Willits House). Будинок Віллітса Рис. 2. Будинок Віллітса (Willits House). Чикаго, 1902. Загальний вигляд. Вільна композиція будівлі в плані нагадує хрест, у центрі якого розташований вогнище. Немов простягнуті руки, охоплюють крила будівлі навколишню природу, зелені галявини підходять безпосередньо до стін будинку. Дах з великим виносом карниза підкреслює горизонтальну протяжність будівлі, його близькість до навколишньої місцевості. Інтер'єр будинку Кунлі Рис. 3. Будинок Кунлі. Інтер'єр. У більшості житлових приміщень Френк Ллойд Райт влаштовує великі отвори, пов'язуючи їх тим самим з природою, не позбавляючи затишку. Особливо яскраво ця тенденція помітна на прикладі центрального приміщення будинку Кунлі (Coonley House) в Ріверсайді, побудованому в 1908 році. Стелею тут служить нижня поверхня пологої даху, що надає всьому приміщенню бажану замкнутість. Житлова кімната нагадує притулок у горах або печеру. Виступаючі звиси покрівлі пом'якшують інтенсивність природного освітлення кімнати. Замість кількох окремих житлових кімнат Френк Ллойд Райт часто влаштовує єдине центральне приміщення, розчленоване на кілька частин, в одній з яких знаходяться кімнати другого поверху, куди веде галерея. Теги: органічна архітектура, вільне планування, Френк Ллойд Райт | ||
|
Всього коментарів: 0 | |