Строительство

Побудуємо:


{{{Обери розділ:}}}
Будівництво [122]
Облаштування [170]
Ландшафт [229]
Як купити чи продати [87]
Документація [27]
Конструкції будинку [130]
Каналізація будинку [3]
Опалення будинку [37]
Стилі архітектури [13]
Проектування [12]
Ремонт будинку [17]
Планування ділянки [60]
Енергозбереження [55]
Дерево [69]
Будівельні матеріали [92]



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу
Ми рекомендуємо:

Головна » 2011 » Лютий » 26 » Планування будинків Френка Ллойда Райта
15:37
Планування будинків Френка Ллойда Райта


План хрестоподібною і подовженої форми


План хрестоподібною і подовженої форми

Френк Ллойд Райт намагався, по можливості, трактувати будинок як єдиний простір. Інтер'єр дифференцировался лише в залежності від потреб. Як підкреслював Райт, він «розглядав всю поверхню підлоги в хаті, як єдине ціле, відділяв кухню, організовував спальні і житлові кімнати для обслуговуючого персоналу в нижньому поверсі, поділяв велике приміщення на окремі функціональні зони - їдальні, кабінету і вітальні».
План хрестоподібної форми

Організовуючи план будівлі, Френк Ллойд Райт в центрі будинку поміщав великий камін, як це робили в XVII ст. Навколо каміна він, як би променями, мав у своєму розпорядженні різні зони будинку. На європейських архітекторів сильне враження справило те, що план мав хрестоподібну форму. Два обсягу перетинали один одного під прямим кутом, як крила вітряного млина. Принцип використання каміна як центру будинку зберігся в Америці протягом XIX ст.

Райт надавав особливого значення освітленості інтер'єру. Френк Ллойд Райт особливо підкреслював, що приміщення повинні бути розташовані так, щоб світло проникав у них з трьох сторін. На початку 70-х років був спроектований будинок хрестоподібної форми, дуже схожий на проект Райта. Проект цього будинку був свідомо складений таким чином, щоб кожна кімната мала південну орієнтацію. Дев'ять з десяти кімнат були звернені на південний схід. Розсувні двері дають можливість, у разі потреби, об'єднати хол, житлову кімнату, бібліотеку та їдальню в одне приміщення.

Більша частина будинків, побудованих Френком Ллойдом Райтом, мала план хрестоподібної форми, утвореної з двох взаємно проникаючих обсягів різної висоти. В одному з таких невеликих, чарівних будинків, спроектованих Райтом для свого секретаря Ізабелли Робертс в Рівер-Форест (шт. Іллінойс), майстер чудово використав прийом взаємно перетинаються обсягів, причому в більш високому обсязі житлова частина мала висоту аж до внутрішньої поверхні даху.
Будинок Ізабелли Робертс, загальний вид
Будинок Ізабелли Робертс, план
Рис. 1. Будинок Ізабелли Робертс (Isobel Roberts House). Ріверсайт-Форест (Іллінойс), 1907 р. Загальний вигляд, план.

Прагнення використовувати простір на всю висоту проявилося не тільки в будинках американських поселенців XVII ст., Але й у примітивних хатинах ранніх культур. У наш час воно виникає знову. Райт був одним з перших архітекторів, який це зрозумів, сформулював і висловив відповідним чином. У будинку Ізабелли Робертс домінує житлова кімната, яка доходила до внутрішньої поверхні злегка похилим даху. Внутрішній простір кімнати розділено по вертикалі антресоллю, обвідної кімнату по периметру. Вище і нижче антресолі утворюються вільні обсяги, що надає всій кімнаті надзвичайну і своєрідну пластичність. Це ефект ще більше підкреслюється застосуванням різних матеріалів для обробки різних поверхонь, цегляної стіною каміна, похилим дахом.
Інтер'єр будинку Ізабелли Робертс
Рис. 2. Інтер'єр будинку Ізабелли Робертс.

У всіх своїх роботах Френк Ллойд Райт проводить ідею будинку, в якому від центру відходять всі інші приміщення.
Гнучкий вільний план

При будь-якої можливості Френк Ллойд Райт прагнув вільно розпластують будівлі над земельною ділянкою. У передмові до своєї книги, що з'явилася в 1910 р. в Берліні, він підкреслив, що перший поверх їм принципово використовується як підвал. Основні житлові кімнати розташовані на другому поверсі, як, наприклад, в будинку Кунлі, де на першому поверсі знаходяться тільки вхідний хол і кімната для ігор. У Тейлізін, його власному будинку, ці приміщення теж розташовані в першому поверсi у безпосередньому зв'язку з ділянкою. Цей принцип привів до створення гнучкого вільного плану. Завдяки цьому Райт міг розташовувати різні приміщення в горизонтальній площині, тоді як в будинку Ізабелли Робертс він розмістив їх по вертикалі.

До 1910 р. Френк Ллойд Райт досяг досконалості в гнучкості вільного плану. В інших країнах вільна гнучке планування була майже невідома. Найбільшим внеском Райта в сучасну архітектуру є розроблена їм вільне планування і гнучка трактування внутрішнього простору будівлі.
Плоскі поверхні і структура
Традиційні елементи

Японський будинок послужив Френку Ллойду Райту вищим зразком того, як слід при проектуванні усувати не тільки непотрібне, але в ще більшій мірі як виключати несуттєве. У американському будинку він виключив всі тривіальне і вносить плутанину. Він зробив навіть більше. У чисто функціональних елементах, які часто залишалися непоміченими, він відкрив приховану силу виразності.

Трактуючи будинок як єдине просторове ціле, Райт використовував, перш за все, елементи, пов'язані з навколишнього середовища. Крім того, Райт використовував американську веранду таким чином, як ніхто до нього. У Райта веранда не оточує будівлю, а висунута вперед, іноді консольно нависає над землею, будучи суттєвою, невід'ємною частиною будівлі, а не прибудовою.
Будинок Робі
Рис. 3. Будинок Ф. Робі (Robie House). Чикаго, 1908 р.

З різних міркувань, як постійно вказує Райт в своїх роботах, він віддавав перевагу виступає даху у формі горизонтальної нависає плити.
Трактування стіни

Доповненням до ширяє в повітрі горизонтальним елементам служили вертикальні площини. Френк Ллойд Райт різним чином організовував наявні в його розпорядженні плоскі поверхні, збільшував їх кількість, перетинаючи одну площину іншої, розбиваючи їх або поміщаючи на різній відстані від переднього плану одну позаду іншої, об'єднуючи площинами простору самого будинку, так що його великий обсяг здавався менше фактичних розмірів.
Внутрішній простір

З самого початку Френк Ллойд Райт трактував внутрішню і зовнішню стіни як плоску поверхню. У рішенні його інтер'єрів можна знайти постійне прагнення до взаємозв'язку між окремими елементами: стінами, стелями, віконними і дверними прорізами. Іноді в одній і тій же кімнаті стелі розташовані на різній висоті: це була та ж трактування, яку Райт застосовував при розміщенні горизонтальних площин на різних рівнях, наприклад, таких, як вільно висять веранди, виступаючі даху та рівні, мінливі відповідно до розташування ділянки .
Різні оздоблювальні матеріали

Найчастіше Френк Ллойд Райт користувався різними оздоблювальними матеріалами, що різко контрастують своїм кольором і фактурою. Поряд з широкою цегляною стіною каміна він встановлював світло пофарбовані стіни з темними дерев'яними перегородками. Дуже рано Райт ввів в інтер'єр грубу фактуру стіни з природного каменю.
Їдальня в Solar Hemicycle
Рис. 4. Інтер'єр будинку Джекобса (Solar Hemicycle), їдальня.

Сприйняття різних матеріалів і пошуки нових видів освітлення ставали з роками все більш витонченими. У своїй резиденції «Західний Тейлізін» Френк Ллойд Райт використовував чотири контрастних матеріалу: місцевий природний камінь, цемент, дерево і парусину.

Теги: органічна архітектура, вільне планування, Френк Ллойд Райт


Категорія: Стилі архітектури | Переглядів: 744 | Додав: Serhiy | Теги: вільне планування, Френк Ллойд Райт, органічна архітектура | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]